Nowa rodzina 500 Hey Google: styl 500 i technologia Google’a

Fiat i Google łączą siły w ramach ekskluzywnej współpracy pod nazwą „500 Hey Google”. W jej ramach powstanie seria specjalna nowej rodziny 500, która dzięki integracji Mopar Connect i usług oferowanych przez Asystenta Google w „My Fiat Action”, umożliwia Klientom łączność ze swoim samochodem nawet wtedy, gdy są od niego oddaleni. Za pomocą poleceń głosowych Użytkownik może prosić o informacje o samochodzie i je otrzymywać oraz wchodzić z nim w interakcję.

 

Jedną z tajemnic niekwestionowanego sukcesu rodziny Fiata 500 jest bez wątpienia nadążanie za najnowszymi trendami. Potwierdza to nowa seria specjalna Hey Google, która oferuje inteligentne, przyjazne dla Użytkownika, intuicyjne rozwiązanie, demokratyczne i bogate w funkcje, jak zawsze, zaprojektowane dla ułatwienia codziennego życia. Seria specjalna Hey Google to kolejny krok w interakcji z samochodem, nawet jeśli nie znajdujemy się aktualnie za jego kierownicą. Gdziekolwiek jesteśmy, również siedząc wygodnie na domowej sofie, wystarczy powiedzieć „OK Google, zapytaj My Fiat...”, aby dowiedzieć się na przykład, gdzie zaparkowany jest nasz samochód, ile paliwa pozostało w baku, gdzie znajduje się najbliższy autoryzowany serwis lub ile kilometrów nasza 500 przebyła w danym dniu. Można także sprawdzić, czy zamknęliśmy drzwi swojego auta lub czy przypadkiem bagażnik nie pozostał otwarty.

 

W interakcji z Mopar Connect Fiata, w który wyposażona jest nowa rodzina 500 Hey Google, Asystent Google nie tylko dostarcza wszystkich informacji potrzebnych, aby monitorować stan pojazdu, znaleźć lokalizację samochodu, czy kontrolować jego przebieg, usługa przydatna zwłaszcza dla menadżerów flot, ale może również wysyłać komendy, jak blokowanie i odblokowywanie drzwi, czy mrugnięcie światłami awaryjnymi. Dzięki „My Fiat Action” pozostawanie w kontakcie z samochodem nigdy nie było tak łatwe: można zawsze nim sterować za pomocą poleceń głosowych za pośrednictwem smartfona.

Dzięki „My Fiat Action” można aktywować powiadomienia wysyłane na smartfona, jeśli samochód opuści określoną wcześniej strefę lub nawet jeśli porusza się z prędkością wyższą niż ustawiony wcześniej limit.


Styl 500 Family Hey Google.

W przypadku Fiata 500 styl był i jest zawsze najważniejszy. W serii specjalnej Hey Google elementy stylistyczne 500 i Google’a idealnie się łączą, tworząc niezwykle modną kolorystykę w dwóch podstawowych barwach: białe nadwozie z czarnym błyszczącym dachem i obudowami lusterek. Ponadto, znajdziemy tu odniesienie (po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej) do pustej strony wyszukiwarki w postaci emblematu „Hey Google”, umieszczonego także na błotnikach każdego modelu z nowej rodziny 500. Słupki środkowe są także ozdobione wzorem inspirowanym kolorami Google’a. W kabinie ten sam motyw odnajdujemy na nowych fotelach z wszytą metką z logo „Hey Google”. Deska rozdzielcza w kolorze srebrnym matowym jest ozdobiona białym logo „500”. Motyw „Hey Google” pojawia się również na ekranie powitalnym 7-calowego, centralnego ekranu dotykowego: jest to animacja z charakterystycznymi „cząsteczkami”, tworzącymi następnie literę „G”, jak Google, i ostatecznie zmieniające się w logo Fiata.

Ponieważ wszystkie elementy serii specjalnej zaprojektowano tak, by ułatwić korzystanie z nowoczesnych technologii w samochodzie, Klient w momencie zakupu pojazdu otrzymuje specjalny zestaw powitalny (tzw. „Welcome Kit”).
 Zawiera on obudowę kluczyka, a także list powitalny, w którym opisano w czterech prostych krokach sposób zakończenia konfiguracji i rozpoczęcia interakcji z samochodem.

 

Fiat 500 Hey Google.

W specjalnej wersji Hey Google kultowa 500 wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem w kolorze białym i czarnym błyszczącym dachem, 15-calowymi felgami aluminiowymi, nową, ciemną kolorystyką wnętrza z nowymi fotelami, sportową, miękką w dotyku kierownicą wielofunkcyjną oraz z nową deską rozdzielczą w kolorze srebrnym matowym z białym logo „500”. 500 Hey Google oferuje w standardzie tempomat, system multimedialny Uconnect™ z 7-calowym ekranem dotykowym, DAB oraz kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, 6 głośników i usługi Mopar® Connect. Dostępna w wersji hatchback i cabrio, 500 Hey Google jest wyposażona w napęd hybrydowy o mocy 70 KM, zgodny z normą Euro 6D-Final. Model jest oferowany również w kolorach: Biały Gelato, Szary Carrara, Czarny Vesuvio, Szary Pompei i Niebieski Italia.

 

Fiat 500X Hey Google.

Włoski crossover Fiata ma dwubarwne nadwozie w kolorach białym z czarnym błyszczącym dachem. Wyróżnia się także 16-calowymi felgami aluminiowymi, światłami przeciwmgielnymi i przyciemnionymi tylnymi szybami, które nadają mu elegancki, miejski wygląd. Wewnątrz znalazły się nowe fotele i deska rozdzielcza w kolorze srebrnym matowym z logo „500” w kolorze białym, miękka w dotyku kierownica wielofunkcyjna, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz przedni podłokietnik.

Fiat 500X Hey Google ma pełną gamę wyposażenia z zakresu technologii, w tym system multimedialny Uconnect™ z 7-calowym ekranem dotykowym HD kompatybilny z Apple Car Play i Android Auto, 6 głośników, usługi Mopar® Connect, tylne czujniki parkowania oraz czujniki deszczu i zmierzchu. Gama silników składa się z dwóch benzynowych jednostek spełniających normę Euro 6D Final: 1.0-litrowego silnika Firefly o mocy 120 KM i 1.3-litrowego Firefly o mocy 150 KM. Dostępne są następujące kolory: Czerwony Passione, Biały Gelato, Srebrny, Szary Moda, Niebieski Italia i Czarny Cinema.

 

Fiat 500L Hey Google.

Dopełnienie rodziny 500 stanowi 500L Hey Google, przeznaczony dla nowoczesnych rodzin, czyli wszechstronny samochód o wyglądzie crossovera, z dwubarwnym nadwoziem w kolorze bieli z czarnym błyszczącym dachem oraz 16-calowymi felgami. Kabina pasażerska wyposażona jest w nowe fotele i deskę rozdzielczą w kolorze srebrnym matowym z białym logo „500”, radio DAB z 7-calowym ekranem i funkcjami Apple CarPlay i Android Auto, klimatyzację manualną oraz usługi Mopar® Connect. 500L Hey Google jest dostępny z 1,4-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 95 KM, spełniającym normę Euro 6D Final.

 

Nowy i na medal: jedna „dusza”, trzy wersje.

Liczba 3,5 miliona egzemplarzy rodziny 500 sprzedanych od 2007 roku świadczy o tym, że model zawsze jest na bieżąco z rozwijającą się technologią. Choć mają to samo DNA w postaci doskonałego połączenia kultowego designu, świeżości i „fajności”, które składają się na w pełni włoski sekret sukcesu 500, te trzy modele skierowane są do różnych Klientów: 500 jest ikoną Fiata od 1957 roku, samochodem miejskim par excellence, który w 2020 roku, kiedy to wprowadzono całkowicie elektrycznego nowego Fiata 500, 13 lat po jego premierze, osiągnął w Europie kolejny rekordowy udział w rynku wynoszący 17,7%. 500L to samochód rodzinny, a 500X to z kolei włoski crossover. Te trzy samochody wspólnie udowodniły, że są w stanie spełnić najróżniejsze potrzeby Klientów, między innymi, dzięki seriom specjalnym tworzonym we współpracy z najznamienitszymi markami. Przyjmując za punkt wyjścia wspólne wartości i pozostając wiernym tradycji 500, eksplorują one najróżniejsze obszary życia – od mody, designu i luksusu, poprzez muzykę, aż po najnowsze odkrycia ze świata technologii. W 2018 roku pojawiła się seria specjalna Mirror, stworzona z myślą o Klientach, którym zależy na technologii. Z okazji 120. urodzin Fiata, w 2019 roku zaprezentowano nową, skomunikowaną ze światem i elegancką rodzinę 500 „120th”.

W ślad za spektakularnym sukcesem dwóch ostatnich serii specjalnych, których sprzedano w liczbie ponad 50 000 egzemplarzy oraz w celu zaspokojenia nowych potrzeb w zakresie mobilności, Fiat kontynuuje swoją podróż przez innowacje, wprowadzając na rynek na początku 2021 roku bardziej zaawansowaną technologicznie i skomunikowaną ze światem gamę nowej rodziny 500.

Leasys i FCA Bank wspierają sprzedaż Fiata 500 Hey Google poprzez specjalne rozwiązania w zakresie finansowania i mobilności.

Leasys, marka Stellantis i spółka zależna FCA Bank, oferuje:

- wynajem Fiata 500 Hey Google nie zawierający konieczności wniesienia pierwszego czynszu a koszty rejestracji i ubezpieczenia samochodu są zawarte w racie wynajmu. Najem to nowoczesne rozwiązanie dla firm rozważających użytkowanie nowego samochodu płacąc za niego stały miesięczny czynsz. Klient ponosi podstawowe koszty związane z eksploatacją samochodu. Dzięki takiej elastyczności oferty Klient nie musi się już martwić zbliżającym się terminem ubezpieczenia OC, przeglądu samochodu czy wymiany opon. W zależności od wybranej opcji wszystko to pokrywa comiesięczny czynsz o stałej wysokości. Najnowszy program wynajmu długoterminowego Leasys Smart Renting daje Klientowi możliwość wykupu samochodu po okresie wynajmu po cenie samochodu, którą już zna przy podpisywaniu umowy wynajmu.

- Leasing 102% będący odpowiedzią dla Klientów zainteresowanych odkupieniem samochodu po okresie leasingu. W produkcie nie wymagana jest również pierwsza wpłata, a finansowanie obejmuje finansowanie atrakcyjnych pakietów ubezpieczenia spłaty leasingu lub ubezpieczenia GAP oraz możliwość finansowania ubezpieczenia komunikacyjnego.