Prasa zafascynowana Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm

Międzynarodowa prasa z zachwytem prezentuje najnowsze dzieła stajni Alfa Romeo: Giulię GTA i GTAm. Oba wyjątkowe modele, stanowiące kolejny etap rewolucji słynnej już Giulii Quadrifoglio, ujrzały światło dzienne w połowie zeszłego miesiąca. I choć od ich premiery nie minął jeszcze miesiąc, w europejskich mediach pojawia się coraz więcej głośnych recenzji, podkreślających fantastyczne doznania z jazdy obiema Alfami Romeo.

 

Nie dziwi sukces najnowszych Giulii GTA i GTAm, jednych z ostatnich w Europie rasowych, sportowych samochodów, których era powoli się kończy wraz z wprowadzaniem coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin i rozwojem elektryfikacji. Tym bardziej, że te napędzane znaną z wersji Quadrifoglio jednostką 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy zwiększonej do 540 KM i najlepszym w swojej klasie stosunku mocy do pojemności skokowej, wynoszącym 187 KM/1 litr, dostały fantastyczne recenzje z testów prasowych, zebranych przez portal Carscoops.com.

 

Maciej Ziemek, juror konkursu Car of the Year, stwierdził: „Bardziej niż osiągami Alfa Romeo Giulia GTAm robi wrażenie tym, jaki potrafi zrobić z nich użytek. Każda zmiana kierunku jazdy odbywa się w tym samochodzie szybciej niż kierowca skończy o niej myśleć. Jazda, szczególnie zmiana biegów, jest okraszona dźwiękami, których nie powstydziliby się najlepsi kompozytorzy świata. Alfa Romeo Giulia GTAm zmienia postrzeganie prędkości, zwłaszcza prędkości na zakrętach. Świat Alfy Romeo Giulii GTAm zaczyna się tam, gdzie kończą się możliwości wielu samochodów, które chcą uchodzić za sportowe”.

 

Brytyjski „Car Magazine” podkreśla historyczne tło modeli GTA i GTAm, spadkobierców Alfy Romeo GTA Corsa z 1966 roku. Litera „A” w nazwie modeli oznacza po włosku „alleggerita”, czyli lżejsza. W latach 60. Alfa osiągnęła to m.in. za pomocą aluminiowych paneli nadwozia, magnezowych kół i plastikowych szyb w oknach bocznych, a dziś aluminium zastąpiło włókno węglowe. W efekcie najnowsze Giulie GTA i GTAm ważą mniej o kolejne 100 kg, generują większą moc i są szybsze od standardowej Giulii GTA. I choć są nowe i świeże, w pełni zasługują na swoją nazwę, ponieważ są wykonane według tej samej filozofii, co oryginalna GTA Corsa z 1966 roku i sprawiają tyle samo radości z jazdy.

 

Magazyn „Evo” koncentruje się na szybkości Giulii GTAm, drugiego najszybszego sedana testowanego przez redakcje na położonym w Walii torze Anglesey. Za czas okrążenia 1:16,3 min odpowiada silnik Twin Turbo V6 ze zmienionymi mapami zapłonu, mocy zwiększonej do imponujących 540 KM, 20-calowe felgi aluminiowe z karbonowo-ceramicznymi tarczami hamulcowymi i oponami Michelin Pilot Sport Cup 2. W parze z osiągami idzie zachwycający wygląd i doskonałe prowadzenie, wyniesione na kolejny poziom w porównaniu ze standardową Giulią Quadrifoglio. Dziennikarz Steve Sutcliffe nazywa GTAm najbardziej pożądanym produkcyjnym sedanem. 

 

Sam Sheehan z portalu PistonHeads.com mówi wprost: „GTAm to samochód wyścigowy na drogi publiczne”. Przetestowany na walijskich szosach nadal prowadzi się jak Giulia Quadrifoglio, lecz jeszcze lepiej – dosłownie połyka zakręty, nie wykazując nadmiernej podsterowności i zachęcając kierowcę do zabawy. Według Sheehana to zasługa podwozia stworzonego we współpracy z partnerem Alfy Romeo z F1, Sauber Engineering. W efekcie, jak mówi Sheehan, jeśli masz tyle pieniędzy w kieszeni, to możesz być pewien, że to auto zagwarantuje Ci uśmiech na twarzy. 

 

Limitowane Alfy Romeo Giulie GTA i GTAm będą kosztować odpowiednio od 158 000 i 163 500 euro bez podatku VAT, a ich przedsprzedaż już się rozpoczęła.

Ze względu na ograniczoną i malejącą z dnia na dzień dostępność lepiej nie zwlekać i już dziś zgłosić się do lokalnego Dealera marki Alfa Romeo.