Pierwsze zamówienia z Polski na Alfy Romeo Giulie GTA i GTAm

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio to jeden z ostatnich, wciąż jeszcze dostępnych w Europie tzw. „power cars”.

Wraz z ewolucją motoryzacji i rozwojem elektryfikacji powoli kończy się era aut z mocnymi silnikami spalinowymi. Wkrótce marki nie będą mogły sobie pozwolić na oferowanie modeli wpływających na bilans emisji CO2, a wiele zachodnich aglomeracji już teraz ogranicza ich wjazd do centrów. Dlatego właśnie dziś jest ostatni moment na realizację chłopięcych marzeń o posiadaniu rasowego, sportowego samochodu.

Naprzeciw tym pragnieniom wychodzi Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, napędzana jednostką V6 o pojemności 2.9 l, generującą potężną moc 510 KM i zapierający dech moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. Oznaczona jest czterolistną koniczyną, symbolem doskonałych osiągów i bogatej tradycji Alfy Romeo w wyścigach samochodowych.

 

Dziś włoska stajnia rozwija dziedzictwo, prezentując Europie dwie budzące jeszcze więcej emocji wersje limitowane: Giulię GTA i jej ekstremalną, dwuosobową odmianę GTAm. Wyprodukowane w limitowanej liczbie 500 egzemplarzy powracają do korzeni marki, stanowiąc hołd dla legendy motoryzacji, Alfy Romeo GTA z 1965 roku. W wyjątkowy sposób interpretują potencjał, którego symbolem jest czterolistna koniczyna, łącząc styl i sportowy, drapieżny charakter.

 

Giulie GTA i GTAm napędza silnik znany z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo, ale o mocy zwiększonej do 540 KM (+30 KM) i najlepszym w swojej klasie stosunku mocy do pojemności skokowej, wynoszącym 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów masa własna samochodu została zredukowana do 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi imponujące 3,6 sekundy. Na etapie projektowania GTA inżynierowie Alfy Romeo wykorzystali wiedzę i doświadczenie firmy Sauber Engineering oraz kierowców z zespołu Formuły 1, Alfa Romeo Racing ORLEN, Antonia Giovinazziego i Kimiego Räikkönena. Tak powstały konkretne rozwiązania techniczne w zakresie aerodynamiki, komfortu i właściwości jezdnych, które zachwycą najbardziej wymagających fanów motoryzacji.

GTAm, Grande Turismo Alergerita modificata to wersja stworzona przede wszystkim na tor, choć ma homologację drogową, wyposażona w dwa fotele kubełkowe z pasami szelkowymi i dodatkowy spoiler dociskowy.

Najnowsze Giulie to arcydzieła inżynierii przeznaczone dla purystów motoryzacji, marzących o posiadaniu jednego z 500 unikatowych egzemplarzy. W parze z wartością kolekcjonerską idą jednak wyjątkowe wrażenia z jazdy. Media branżowe po testach prasowych przeprowadzonych w atelier Autodelta w Balocco Proving Ground, miejscu gdzie w latach 60. XX wieku narodziła się pierwsza Giulia GTA, okrzyknęły Giulie GTA i GTAm najlepiej prowadzącymi się samochodami 4-drzwiowymi. Emocje i radość z pierwszych jazd odbiły się szerokim echem w prasie w całej Europie.

 

Limitowane Giulię GTA i GTAm będą kosztować odpowiednio od 158 000 i 163 500 euro bez podatku VAT, a ich przedsprzedaż już się rozpoczęła. Obecny przydział na Polskę wynosi 10 sztuk, a polski oddział Alfy Romeo przyjął już 5 zamówień.

Ze względu na ograniczoną i malejącą z dnia na dzień dostępność lepiej nie zwlekać i już dziś zgłosić się do autoryzowanego Dealera Alfy Romeo lub zarejestrować się na stronie https://www.alfaromeo.pl/giulia-gta-formularz, aby spełnić marzenie o staniu się właścicielem jednego z ostatnich modeli ery „power cars”.