Kierowcy Alfy Romeo inaugurują Mistrzostwa F1

Sportowa rywalizacja i wyścigi są głęboko zakorzenione w DNA Alfy Romeo: marka z herbem rodu Viscontich w logo zwyciężyła w pierwszym w historii wyścigu Grand Prix Formuły 1 w 1950 r. Miało to miejsce na torze Silverstone, gdzie Nino Farina triumfował za kierownicą Alfy Romeo Gran Premio Tipo 158 „Alfetta”.

 

Sezon 2021 Mistrzostw Świata F1 rozpocznie się w niedzielę 28 marca br. podczas Grand Prix Bahrajnu. Za kierownicą bolidu C41, zaprezentowanego w lutym br. w Warszawie, zasiądzie sprawdzona włosko-fińska ekipa w składzie Antonio Giovinazzi i Kimi Räikkönen. Kombinezony wyścigowe obu kierowców zostały ozdobione akronimami GTA i GTAm w hołdzie dla projektu zainspirowanego Giulią Gran Turismo Alleggerita z 1965 roku, a więc modelu, który odniósł tak wiele sukcesów na torach wyścigowych całego świata.

 

Giulia GTA w znacznym stopniu korzysta z rezultatów współpracy ze szwajcarskim zespołem Sauber Engineering, odpowiedzialnym za przygotowanie bolidu Alfy Romeo do wyścigów Formuły 1. To właśnie jego wiedza w zakresie prototypowania i opracowania komponentów z włókna węglowego w znacznym stopniu wpłynęła na aerodynamikę najbardziej sportowych wariantów Giulii. Mowa tu o: aerodynamicznym nowym zderzaku przednim, listwach progowych i nadkolach z włókna węglowego, wlocie powietrza, spojlerze GTA, a także aerodynamicznym spoilerze w kształcie skrzydła na pokrywie bagażnika GTAm.

Co istotne, obaj kierowcy aktywnie uczestniczyli w pracach nad projektem, biorąc udział w sesji testowej na torze Balocco Proving Ground. Aby dopracować oba modele, Kimi i Antonio skupili się na konkretnych rozwiązaniach mających na celu zoptymalizowanie aerodynamiki i jakości prowadzenia, dogłębnie analizując wszystkie zmiany wprowadzone w samochodzie oraz relacjonując zespołowi inżynierów swoje wrażenia z jazdy.